Національно-патріотичне виховання

Розглядаючи джерела виховання особистості видно, що саме народність є тією силою, яка рухає стержневу основу виховання, бо народне – це кришталево чисте, правдиве, високоморальне, глибоко гуманне, вічне і завжди сучасне. Тому, здійснюючи виховання дітей у закладі позашкільної освіти не можна не звертати уваги на національно-патріотичне виховання.

Національне виховання – це виховання дітей на культурно-історичному досвіді рідного народу, його традиціях, звичаях і обрядах, багатовіковій виховній мудрості.

З метою розвитку національної свідомості, формування національної гордості та любові до України в закладі працюють гуртки декоративно-ужиткового мистецтва, народної творчості, народно-сценічного танцю, які своїми виступами, вишивками, витинанками, писанками, іграшками, малюнками, ужитковими виробами формують особистість юних українців.

Участю дітей в народних святах, екскурсіях в музеї, виставках декоративно-ужиткового мистецтва, конкурсах, акціях, фестивалях тощо забезпечується національне виховання гуртківців закладу.

Тематичні розробки занять, заходів, уроків, тренінгів

Щоб у серці жила Батьківщина (до 25-ї річниці Незалежності України). Методичні рекомендації для проведення Першого уроку в 2016/2017 навчальному році / укладачі: Ю.В. Міцай, С.М. Пляка, Л.А. Гайда, Н.І. Дяченко, О.П. Третяк. – Кіровоград: КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», 2016. – 112 с.

Видання містить методичні рекомендації для проведення Першого уроку в 2016/2017 навчальному році на тему «Щоб у серці жила Батьківщина»  (до 25-ї річниці незалежності України), метою якого є поглиблення знань учнів з історії України та процесів державотворення, усвідомлення важливості та цінності ідеї власної державності.

Україна починається з тебе! Методичні рекомендації для проведення Першого уроку у 2018/2019 навчальному році / укладачі: Ю.В. Міцай, С.М. Пляка, О.Г. Чернецька. – Кропивницький: КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», 2018. – 108 с.

У виданні містяться розробки уроків і позакласних заходів для проведення Першого уроку у 2018/2019 навчальному році. Подані матеріали різняться структурою та вибором методичних прийомів і форм роботи.

Методичні рекомендації адресовані керівникам закладів освіти, їх заступникам, педагогічним працівникам, методичним службам та батьківській громадськості, усім, хто зацікавлений у формуванні цінностей підростаючого покоління.

Крокуємо разом. Досліджуємо, відкриваємо, взаємодіємо… / Методичні рекомендації для проведення Дня знань та Першого уроку у 2020/2021 навчальному році / укладачі: Юлія ФЕДОРОВА, Сергій ПЛЯКА. – Кропивницький: КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», 2020. – 160 с.

У виданні містяться методичні рекомендації щодо проведення Дня знань та Першого уроку у 2020/2021 навчальному році, а також творчі розробки педагогів області за тематичними напрямами «Взаємодія і гармонія», «Інтелект і здоров’я», «Патріотизм і відповідальність».

Запропоновані матеріали можуть слугувати орієнтиром для моделювання власного заходу, а їх адаптація до карантинних обмежень сприятиме святкуванню та проведенню цікавого, а головне – безпечного Дня знань та Першого уроку.